Reklama pozwala na pieniężną niezależność mediów od państwa. Jednym z newralgicznych celów reklamy jest stworzenie popytu lub ewentualnie zmodyfikowanie tendencji popytu danego towaru czy usługi. Rozumiejąc, iż przy wprowadzaniu do obrotu artykułu, producent stara się rozpoznać rynek dla każdego produktu, reklama jest metodą komunikacji, poprzez który informacja o towarze jest przekazywana klientom (grupie docelowej). Reklama zazwyczaj stara się osiągnąć tak nazywaną USP, innymi słowy unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) i zakomunikowanie jej klientowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki artykułu lub postrzeganej korzyści - a te możesz zaprezentować na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę wymienników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, które dają pewną osobowość bądź też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, iż wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej kluczowym zamiarem jest sprzedaż produktów, żeby osiągnąć znaczące zyski.